Wednesday, 23 May 2012

Bersendirian

Dalam tempoh beberapa bulan, hidup berubah dengan drastik sekali. Bermula dengan putus cinta di bulan Disember, kemudian atok meninggal pada bulan Mac, dan dipindahkan ke tanah kelahiran pada bulan yang sama. Alhamdulillah segala2nya berjalan dengan lancar kini. Walaupun kembali sendiri tapi segala-galanya adalah kurniaan ALLAH swt. Segala perancanganNYA sempurna. Bukan untuk menyusahkan malahan untuk melengkapkan kitaran hidup. Benarlah.. hidup ini tidak selalu indah. Kadang kita di bawah kadang kita di atas.

Aku redha bila kehilangan cinta sekelip mata tanpa sebarang penjelasan. Biarlah dia bahagia bersama kehidupan barunya. Semoga dia sentiasa tenang setelah apa yang dia lakukan kepada aku. Aku tidak akan berpaling padanya semula. Luka yang ditinggalkan hanya Tuhan yang tahu betapa sakit dan tersiksanya aku pada saat itu. Semoga hati ini dapat memaafkan dia dengan ikhlas...

Wednesday, 27 April 2011

kursus oh kursus

Skrg ni tak abes2 kena hantar p kursus.. Bknnya xmau.. bagusla pun kena hantar p kursus ni.. Menambahkan ilmu pengetahuan yang memang agak berkurangan ni.. Selepas kursus pengacaraan dua minggu lepas, kali ni kursus Undang2 Perniagaan pula.. mmg interesting.. Tempatnya pula kat Merdeka Beach Resort, Kedah.. Tak pergi pun jln2.. Sbbnya xbawa baju untuk santai.. semua baju kerja jer.. huhuhuhu.. Rasa ngantuk la.. nk tito jap.. nnt sy akan share ckit2 input dari kursus ni.. tidooooooooo time

Sunday, 24 April 2011

Cinta....

Alhamdulillah.. baru mula nk menulis.. hehehe.. tiba2 rasa mcm nak mencari tempat untuk menulis.. Just nk meluahkan apa yang terbuku di hati.. Alangkah indahnya jika cinta yang kita lalui itu sentiasa berjalan dengan lancar dan tenang.. Semua orang merestui dan merelakan perhubungan itu.. Bukan mudah untuk kita mengenali dan jatuh cinta kepada orang lain.. Bila perasaan indah itu muncul dalam diri kita, ianya adalah satu rahmat yang tidak terhingga.. Setelah hampir tiga tahun dikecewakan oleh seseorang, akhirnya hati ini terbuka untuk menerima si dia.. Namun demikian, parents memberi banyak tentangan.. Apa salahnya jika si dia orang jauh.. Kita bukannya jenis orang yang akan membelakangkan keluarga sekiranya dah berkahwin kelak.. Family is my 1st priority. Zaman dulu bolehlah family menjodohkan dengan pilihan mereka.. Tapi sekarang ni zaman dah berubah.. Ramai lelaki di sana yang bertopeng.. Nampak sempurna di mata orang tua tapi tidak di dalamnya.. Sekurang2nya kalau kita sendiri memilih pasangan hidup kita, kita tak akan menyalahkan sesiapa sekiranya berlaku apa2 di masa hadapan..

Cinta oh cinta.. berikanlah aku kekuatan..